Streetball MTK 2016 - PRZEPISY

2016-05/1464520937-12022365-492190897622144-4822908417608461391-o.jpg
  1. Każdy mecz odbywa się na połowie boiska na jeden kosz. Przerywana łukowa linia, odległa od pionowej osi symetrii tablicy o 6,25 m, dzieli boisko na strefę rzutów za 1 pkt ( wewnątrz linii ) i strefę rzutów za 2 pkt. ( na zewnątrz linii ).
  2. O rozpoczęciu meczu przez daną drużynę decyduje losowanie.
  3. Każdy mecz trwa do zdobycia 12 punktów lub 7 minut.
  4. Rozpoczęcie i wznowienie gry po zdobytym koszu następuje z końca boiska.
  5. Zabronione jest dobijanie piłki zebranej po rzucie zawodnika z przeciwnej drużyny.
  6. Drużyna podlega karze za faule drużyny po tym, jak popełniła 6 fauli. Zawodnicy nie mogą być wykluczeni z gry z powodu liczby popełnionych fauli osobistych.
  7. Faule popełnione w trakcie akcji rzutowej w polu wewnątrz łuku będą karane jednym (1) rzutem wolnym, podczas gdy faule popełnione w trakcie akcji rzutowej z pola za łukiem karane będą dwoma (2) rzutami wolnymi.
  8. Faule popełnione w trakcie akcji rzutowej, po której piłka wpada do kosza po rzucie z gry, karane są dodatkowym jednym (1) rzutem wolnym.
  9. Wszystkie faule techniczne zawsze są karane jednym (1) rzutem wolnym i posiadaniem piłki, a faule niesportowe dwoma (2) rzutami wolnymi i posiadaniem piłki. Po ostatnim rzucie wolnym wynikającym z kary za faul techniczny lub niesportowy gra zostanie kontynuowana poprzez wymianę piłki za łukiem, na szczycie boiska.
  10. Nie przyznaje się rzutów wolnych po faulu w ataku.
  11. Po każdym celnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym (z wyjątkiem tych, po których przysługuje posiadanie piłki):
    • Zawodnik drużyny, która nie zdobyła punktów wznowi grę poprzez wykozłowanie lub podanie piłki do partnera z miejsca bezpośrednio pod koszem (nie zza linii końcowej), na pole znajdujące się poza łukiem.
  12. Po każdym niecelnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym (z wyjątkiem tych, po których przysługuje posiadanie piłki):
    • Jeżeli drużyna ataku zbiera piłkę, to może kontynuować grę w celu zdobycia punktów z gry bez wyprowadzania piłki za łuk,
    • Jeżeli drużyna obrony zbiera piłkę, musi ją wyprowadzić za łuk (poprzez wykozłowanie jej lub podanie do partnera).
  13. Każda drużyna ma prawo do jednej przerwy na żądanie. Jakikolwiek zawodnik może poprosić o przyznanie przerwy na żądanie podczas sytuacji martwej piłki.
  14. Wszystkie przerwy na żądanie trwają 30 sekund.
  15. W przypadkach spornych obowiązuje rzut sędziowski.
  16. Jedynie kapitan zespołu upoważniony jest do wystąpienia w imieniu drużyny we wszystkich sprawach i sporach.
  17. O kolejności miejsc decydują duże punkty (zwycięstwo 2 pkt. , porażka 1 pkt. ), a przy ich równej ilości wynik bezpośredniego spotkania, różnica koszy zdobytych do straconych.
  18. Jeżeli w regulaminowym czasie mecz zakończy się remisem, wówczas gra toczy się do pierwszego zdobytego kosza.
  19. System rozgrywek zależy od liczby zgłoszonych drużyn